Connect with us

Ελλάδα - Κόσμος

Αγώνας για τα σούπερ μάρκετ της χώρας με καταπονημένους εργαζόμενους

Δημοσιεύθηκε

στις

Οι καταπονημένοι εργαζόμενοι, τα υπερφορτωμένα e-shops και η ραγδαία αύξηση της ζήτησης για ενισχυτικό προσωπικό σε σούπερ μάρκετ και στην ευρύτερη εφοδιαστική αλυσίδα.

Κείμενο

«Είναι εμπόλεμη η κατάσταση. Το πιο κοντινό που έχουμε ζήσει ήταν το 2015 με το δημοψήφισμα, από τότε έχω να ζήσω τέτοιο πράγμα, αλλά αυτό είναι χειρότερο. Αυτό το πράγμα δεν το έχουμε ξαναδεί. Ό,τι και να γίνεται, το μόνο που κάνει ο κόσμος είναι να πηγαίνει στο σούπερ μάρκετ. Εκεί ξεσπάει» λέει στο inside story υπάλληλος που δουλεύει εδώ και 12 χρόνια σε γνωστή αλυσίδα σούπερ μάρκετ.

Ο Γιάννης είναι αποθηκάριος σε ένα συγκριτικά μικρό κατάστημα, «μόνο» 1.600 τ.μ., σε ένα βορειοδυτικό προάστιο της Αθήνας. Με βάση τα μέτρα της κυβέρνησηςΤα μέτρα κατά του κορονοϊού περί αποφυγής συγχρωτισμού που μπήκαν σε εφαρμογή στις 16 Μαρτίου (ένας πελάτης ανά 10 τμ με ελάχιστη απόσταση τα δύο μέτρα), αυτό σημαίνει ότι πλέον στο κατάστημά του μπορούν να εισέρχονται μόνο 160 πελάτες ανά δεδομένη στιγμή. Αυτό εξομάλυνε, όπως μας λέει, κάπως την κατάσταση, ειδικά αν συγκριθεί με τον «πανικό» που επικρατούσε το αμέσως προηγούμενο Σάββατο 14 Μαρτίου. Μιλήσαμε μία μέρα πριν τη διεύρυνση του ωραρίου των σούπερ μάρκετ κατά δύο ώρες και την επέκταση της λειτουργίας τους και τις Κυριακές – ένα μέτρο που, συνδυαστικά με τα προηγούμενα, αναμένεται να ομαλοποιήσει περαιτέρω τη ροή της μαζικής προσέλευσης των καταναλωτών στα καταστήματα, αλλά και να εξωθήσει ακόμη πιο κοντά στα όρια των αντοχών τους, τους εργαζόμενους σε αυτά.

Η υποστελέχωση και η εξάντληση

Το σούπερ μάρκετ όπου εργάζεται ο Γιάννης απασχολεί περίπου 100 άτομα χωρισμένα σε δύο βάρδιες, την πρωινή και την απογευματινή. Μέσα σε τρεις ημέρες, από 12-14 Μαρτίου, από 100.000 ευρώ τζίρο που κάνει συνήθως οι πωλήσεις εκτοξεύτηκαν στο 1 εκατ. ευρώ.

Εν μέσω αυτής της πρωτοφανούς έκρηξης της ζήτησης αρκετά καταστήματα, όπως και αυτό του Γιάννη, εδώ και κάποιες ημέρες λειτουργούν με μειωμένο προσωπικό αφού αρκετοί εργαζόμενοι έχουν κάνει χρήση του δικαιώματός τους για 15ήμερη άδεια ειδικού σκοπού που θεσπίστηκε για γονείς που τα παιδιά τους είναι σπίτι με τα σχολεία κλειστά. Σύμφωνα με υπολογισμούς που επικαλούνται δημοσιεύματα Κορονοϊός – Σούπερ Μάρκετ: 20.000 εργαζόμενοι λιγότεροι. Ζητείται ψυχραιμία από τους καταναλωτές | News247, λόγω των ειδικών αδειών τα σούπερ μάρκετ πανελλαδικά εκτιμάται ότι λειτουργούν με 20.000 λιγότερους υπαλλήλους, το οποίο σημαίνει μεγαλύτερος φόρτος εργασίας επιμερισμένος σε λιγότερους υπαλλήλους. Σε αυτόν τον αριθμό θα πρέπει να προστεθούν και οι κάποιες εκατοντάδες εργαζόμενοι που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες και θα πρέπει για λόγους αυτοπροστασίας να περιορίσουν την έκθεσή τους. Όπως αναφέρει στο inside story στέλεχος σε τμήμα ανθρώπινου δυναμικού (HR) μεγάλης αλυσίδας σούπερ μάρκετ, τις τελευταίες ημέρες εργαζόμενοι έχουν αρχίσει να αιτούνται άδεια στη βάση του ανυπαίτιου κωλύματος παροχής εργασίας (νομική πρόβλεψη του αστικού κώδικα που προϋπήρχε του κορονοϊού). Αυτό μεταφράζεται σε 15 ημέρες απουσίας (μετ’ αποδοχών) από την εργασία για όσους υπαλλήλους απασχολούνται λιγότερο από έναν χρόνο και σε 30 ημέρες για όσους είναι από έναν χρόνο και πάνω στον ίδιο εργοδότη.

H κεντρική αποθήκη της ΑΒ Βασιλόπουλος στα Οινόφυτα.

«Την προηγούμενη εβδομάδα [9-14 Μαρτίου] απελπιστήκαμε. Το Σάββατο ήταν 50-60 άτομα να περιμένουν έξω από το κατάστημα και με το που άνοιξε ορισμένοι άρχισαν να τρέχουν για να προλάβουν τα αντισηπτικά. Οι ουρές ήταν από τα ταμεία μέχρι τα τυριά. Υπήρχαν περιπτώσεις που ανεβάζαμε παλέτες με χαρτιά υγείας και τα έπαιρναν πάνω από τις παλέτες. Απίστευτα πράγματα. Τις προάλλες κατέβηκε μια συνάδελφος από το κατάστημα στο χώρο του διαλείμματος και έλεγε “τόσος κόσμος, δεν μπορώ, δεν μπορώ πραγματικά”. Έκανε εμετό και έκατσε τουλάχιστον μία ώρα πριν ξανανέβει στο πόστο της. Του άλλου του πόναγε ο αγκώνας, του άλλου το πόδι του, κάποιοι δεν μπορούσαν να περπατήσουν καλά. Δύσκολες καταστάσεις».

Ως προς το ενδεχόμενο έκτακτων προσλήψεων όπως λέει ο Γιάννης «στο κατάστημά μας δεν έχω ακούσει κάτι, αυτό που ακούγεται είναι η σκέψη οι 5ωροι να γίνουν 8ωροι για να βοηθήσουν την κατάσταση».

Τα μέτρα προστασίας των εργαζομένων και οι πελάτες

Πάντως το βασικό παράπονο όχι μόνο του Γιάννη αλλά και άλλων συναδέλφων του στην ίδια αλυσίδα σούπερ μάρκετ είναι ότι ο εργοδότης δεν τους αφήνει να φοράνε μάσκες προσώπου. Τα μέσα προστασίας που τους παρέχονται είναι γάντια και αντισηπτικά.

«Δεν μας επιτρέπει να φοράμε μάσκες, γιατί λέει όταν φοράς μάσκα είναι σαν να προσβάλεις τον πελάτη και ότι φοβούνται οι πελάτες αν φοράνε μάσκα οι υπάλληλοι του σούπερ μάρκετ. Εγώ είδα σήμερα ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των πελατών φορούσαν μάσκα. Εμείς δεν φοβόμαστε δηλαδή; Εγώ μπορεί να το περάσω ανώδυνα, είμαι 32 χρονών, τον πατέρα μου και τη μάνα μου σκέφτομαι. Επίσης εμείς (στην αποθήκη) είμαστε περισσότερο προστατευμένοι από τον κόσμο, οι ταμίες και αυτοί που είναι πάνω στα ράφια δεν είναι καλυμμένοι. Το μόνο που φοράνε είναι ένα γάντι και μετά είναι στο έλεος του Θεού».

Σύμφωνα πάντως με την τελευταία εγκύκλιο του υπουργείου ΥγείαςΕγκύκλιος εντατικοποίησης των μέτρων Υγιεινής σε επιχειρήσεις Αρτοποιείων και σε όλες τις επιχειρήσεις τροφίμων και ποτών, οι μάσκες είναι υποχρεωτικές μόνο για όσους απασχολούνται σε αρτοποιεία. Ωστόσο όπως αναφέρει στέλεχος HR άλλης αλυσίδας σούπερ μάρκετ «όσους (υπαλλήλους) θέλουν τους αφήνουμε να χρησιμοποιούν μάσκες αν έτσι νιώθουν πιο άνετα».

[Γιώργος Κονταρίνης/Eurokinissi]

Την ίδια στιγμή, ο Ιατρικός Σύλλογος Αθηνών μετά από ενημέρωση που είχε, ότι κάποια σούπερ μάρκετ και επιχειρήσεις που κάνουν διανομή φαγητού και προϊόντων δεν τηρούν τους κανόνες προστασίας του προσωπικού, θέτοντας σε μεγάλο κίνδυνο τόσο τους εργαζόμενους όσο και τους πελάτες, εξέδωσε ανακοίνωσηΗ ανακοίνωση του ΙΣΑ την Παρασκευή 20 Μαρτίου. Με αυτή ζητά να τηρούνται σχολαστικά αυστηρά μέτρα προστασίας, για να περιοριστεί ο κίνδυνος διασποράς του ιού. Συγκεκριμένα ο ΙΣΑ μεταξύ άλλων τονίζει ότι οι επιχειρήσεις οφείλουν να παρέχουν στους εργαζόμενους όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας που έχουν καθορίσει οι υγειονομικές αρχές, όπως εξάλλου και οι καταναλωτές θα πρέπει να λαμβάνουν αυστηρά μέτρα προστασίας όταν επισκέπτονται αυτούς τους χώρους.

Όσο για τους πελάτες, όπως αναφέρει στο inside story ο Γιάννης, «βλέπω ηλικιωμένους που έρχονται χωρίς μάσκα και γάντια, ορισμένοι σαλιώνουν τα δάχτυλά τους για να ξεχωρίσουν τις σακούλες, άλλοι βήχουν μπροστά στις ταμίες. Γενικά δεν υπάρχει πρόληψη από ορισμένους πελάτες, να πεις ότι “εντάξει τους εξυπηρετούμε αλλά μας σέβονται και κάπως”. Βέβαια έχω ακούσει και περιστατικά που πελάτες λένε στους υπαλλήλους “σας ευχαριστούμε που είστε εδώ εσείς για εμάς”».

Ένα «μεγάλο ευχαριστώ» μεταξύ άλλων και στους υπαλλήλους σούπερ μάρκετ απηύθυνε δημοσίως την Τετάρτη 18 Μαρτίου και ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων Νίκος Χαρδαλιάς. Αφού έκανε ειδική μνεία στο ιατρικό, νοσηλευτικό και υγειονομικό προσωπικό που βρίσκεται στην πρώτη γραμμή, ο κ. Χαρδαλιάς τόνισε πως «ένα μεγάλο ευχαριστώ, όμως, οφείλουμε και στους αφανείς ήρωες της δικής μας έστω δύσκολης καθημερινότητας, σε εκείνους που χωρίς τη δική τους βοήθεια τα δύσκολα θα ήταν αδύνατα. Στους εργαζόμενους των super market, στα παιδιά των delivery, στους νέους που εργάζονται στις καφετέριες και τα εστιατόρια που κάνουν διανομές, στους υπαλλήλους των ταχυδρομείων και των courier, στους νέους εκείνους που εργάζονται στα βενζινάδικα, στα πρατήρια καυσίμων, στους συνανθρώπους μας πίσω από τα γκισέ και τα γραφεία των τραπεζών, στους ακούραστους εργαζόμενους των υπηρεσιών καθαριότητας των δήμων και σε όλα τα στελέχη των ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού, σε όσους εργάζονται στις εταιρείες παροχής υπηρεσιών που παραμένουν ανοιχτές, υπηρεσιών που χωρίς την παροχή τους τίποτα, μα τίποτα δεν θα ήταν εφικτό. Ευχαριστούμε και ευγνωμονούμε όλους αυτούς που θα έπρεπε να είναι στο σπίτι τους, αλλά δεν μπορούν. Και ο πιο απλός και πιο αποτελεσματικός τρόπος για να τους δείξουμε την ευγνωμοσύνη μας, είναι να μένουμε σπίτι μας».

Απροετοίμαστα τα ηλεκτρονικά καταστήματα

Στην περίπτωση των σούπερ μάρκετ, ένας τρόπος για να απαλλάξει κανείς τους εργαζόμενους από την παρουσία του αλλά και να συμβάλλει στην αποσυμφόρηση των φυσικών καταστημάτων είναι οι ηλεκτρονικές παραγγελίες. Με αυτόν τον τρόπο προστατεύονται από την πολυκοσμία ή την ταλαιπωρία της αναμονής και οι πιο ηλικιωμένοι, οι οποίοι ως λιγότερο εξοικειωμένοι με την τεχνολογία θα χρειαστεί τελικά να επισκεφτούν το κατάστημα της γειτονιάς. Ωστόσο, τις τελευταίες ημέρες η μετατόπιση της ζήτησης από τα φυσικά στα online καταστήματα έχει φέρει το σύστημα των διανομών των σούπερ μάρκετ και άλλων αποκλειστικά ηλεκτρονικών υπερ-αγορών στα όριά του. Οι καθυστερήσεις σε ορισμένες περιπτώσεις αγγίζουν πλέον ακόμη και τον ένα μήνα, ενώ σε κάποια ηλεκτρονικά καταστήματα μεγάλων σούπερ μάρκετ δεν υπάρχει κανένα ανοικτό διάστημα παράδοσης (timeslot).

Όπως προκύπτει, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό, κανείς από τους μεγάλους του λιανικού εμπορίου τροφίμων δεν ήταν προετοιμασμένος για αυτό που ακολούθησε μετά την κήρυξη της πανδημίας από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας. Για παράδειγμα, όπως αναφέρουν στο inside story άτομα που μένουν μόνιμα στο εξωτερικό, στο Αμβούργο στις 16 Μαρτίου η παραγγελία από το Amazon Fresh έδινε ημερομηνία παράδοσης 12 ημέρες μετά, στις 28 Μαρτίου. Το ίδιο και στο Λονδίνο, με την πρώτη διαθέσιμη ημερομηνία για delivery που έδιναν τα σούπερ μάρκετ στις 18 Μαρτίου να είναι η 4η Απριλίου.

Σε έρευνα που κάναμε την περασμένη Δευτέρα 16 Μαρτίου και επαναλάβαμε τις επόμενες ημέρες, η κατάσταση σε γνωστά e-shop τροφίμων και βασικών προμηθειών για το σπίτι είχε ως εξής:

  • Το ηλεκτρονικό κατάστημα της ΑΒ Βασιλόπουλος δεν είχε καμία διαθέσιμη ημερομηνία παράδοσης (στο κέντρο της Αθήνας) με εύρος επιλογής χρονικού διαστήματος μίας εβδομάδας, δηλαδή οι επιλογές σταματούσαν επτά ημέρες μετά, στις 23 Μαρτίου, και δεν υπήρχε η δυνατότητα πλοήγησης πέραν αυτού του προκαθορισμένου εύρους. Στις 00:10 τα μεσάνυχτα της Τρίτης 17 Μαρτίου που θεωρητικά θα «άνοιγε» και το timeslot της επόμενης Τρίτης (24 Μαρτίου), πάλι όλες οι ώρες ήταν ήδη πιασμένες. Την Παρασκευή διαπιστώσαμε ότι ο χρονικός ορίζοντας για παραδόσεις περιορίστηκε στο 6ήμερο, χωρίς να υπάρχει και πάλι κάποιο διαθέσιμο timeslot.

  • Η υπηρεσία supermarket delivery Shelf.gr, που όπως γράφει στο site της συνεργάζεται με τον Σκλαβενίτη, τον Μασούτη, τα Lidl και άλλα σούπερ μάρκετ, έχει περιορίσει την πρόσβαση στην εφαρμογή λόγω αυξημένης ζήτησης και οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να ειδοποιηθούν μέσω e-mail, όταν η υπηρεσία επιστρέψει σε λειτουργία. Ο περιορισμός πρόσβασης ίσχυε και την Κυριακή.

  • Το e-shop των MyMarket στις 16 Μαρτίου ως πρώτη διαθέσιμη επιλογή παράδοσης της παραγγελίας έδινε το μεσημέρι της 4ης Απριλίου. Την Πέμπτη 19 Μαρτίου, όπως έγραφε και το σχετικό μήνυμα που εμφανιζόταν, λόγω των έκτακτων συνθηκών και της πολύ αυξημένης ζήτησης οι διαθέσιμες ημέρες παράδοσης είχαν κλείσει και την επομένη άνοιξαν και πάλι με την πρώτη διαθέσιμη επιλογή να έχει έρθει πιο κοντά (1η Απριλίου). Χθες Κυριακή είχε πάει μία εβδομάδα πιο μετά, στις 8 Απριλίου το απόγευμα.
  • Για delivery από το αμιγώς online supermarket caremarket.gr (τον Ιανουάριο εντάχθηκε στον όμιλο Σκλαβενίτης), η αναμονή την περασμένη Δευτέρα ήταν ακόμη μεγαλύτερη (7 Απριλίου). Την Παρασκευή που επισκεφτήκαμε και πάλι το site, η καθυστέρηση είχε φτάσει τον ένα μήνα. Την Κυριακή το μεσημέρι η παράδοση είχε πάει στις 24 Απριλίου.
  • Στο ηλεκτρονικό κατάστημα του e-fresh, που έδινε την πιο κοντινή ημερομηνία διανομής (στις 26 Μαρτίου), επί ώρες ήταν ανέφικτο να διεκπεραιωθεί η παραγγελία καθώς το site κολλούσε και ενίοτε έπεφτε λόγω αυξημένης κίνησης. Η εναλλακτική της τηλεφωνικής παραγγελίας ήταν πρακτικά αδύνατη διότι για να γίνει αυτό έπρεπε να δημιουργήσουμε λογαριασμό, το οποίο το προσπαθήσαμε αλλά δεν γινόταν αφού λόγω υπερφόρτωσης του site δεν μπορούσαμε να προχωρήσουμε στο επόμενο βήμα της ενεργοποίησης μετά την καταχώρηση των στοιχείων. Ακόμη όμως και για όσους είχαν ήδη κωδικούς, η διαδικασία της τηλεφωνικής παραγγελίας προϋπέθετε ο πελάτης να έχει σημειωμένους κάπου τους 10ψήφιους κωδικούς του κάθε προϊόντος και να τους πει τηλεφωνικά έναν έναν στον υπάλληλο του τηλεφωνικού κέντρου. Η αναμονή στη γραμμή ήταν στα 11 λεπτά και ήμασταν οι τρίτοι στην ουρά. Την Τρίτη είχε επανέλθει η ομαλή λειτουργία του site (ολοκληρώσαμε την εγγραφή μας). Την Παρασκευή το απόγευμα το πρώτο διαθέσιμο timeslot ήταν για το μεσημέρι της Παρασκευής 3 Απριλίου και χθες Κυριακή είχε πάει για Τρίτη 7 Απριλίου.
  • Το e-shop των σούπερ μάρκετ Κρητικός στην πράξη δεν λειτουργούσε (τουλάχιστον όχι σε chrome από pc), καθώς έως και την Παρασκευή δεν υπήρχε πουθενά λίστα προϊόντων ούτε δούλευε η αναζήτηση. Την Κυριακή το μήνυμα που εμφανιζόταν (από mozilla firefox σε pc ή από tablet) ήταν ότι «λόγω της εξαιρετικά αυξημένης ζήτησης, η δυνατότητα παράδοσης στην Αττική είναι περιορισμένη», με την επισήμανση ότι «η διαθεσιμότητα μεταβάλλεται ανά λεπτό, οπότε μπορεί να συναντήσετε δυσκολία στην αποστολή της παραγγελίας». Πάντως η πρώτη ημερομηνία παράδοσης που βρήκαμε ήταν (συγκριτικά με άλλα e-shop) αρκετά κοντινή, το Σάββατο 28 Μαρτίου το πρωί.

Πρόβλημα ο στόλος των βαν για διανομές, όχι οι σέρβερς

Βασικό πρόβλημα για την ταχύτερη διεκπεραίωση των παραγγελιών των καταναλωτών φαίνεται να είναι τα διαθέσιμα οχήματα, αλλά και δόμηση του δικτύου διανομής κατ’ οίκον.

«Η κατάσταση είναι πρωτόγνωρη για όλους (στον κλάδο). Έχουμε εντάξει στον στόλο άλλα τέσσερα οχήματα (φτάνοντας στο σύνολο τα 60 περίπου), προσλαμβάνουμε κόσμο με διαδικασίες κατεπείγοντος, έχουμε κάνει εσωτερικές μεταθέσεις προσωπικού, αλλάξαμε τέσσερις φορές τον σέρβερ. Κάνουμε ό,τι μπορούμε, αλλά η ζήτηση είναι πολλαπλάσια. Πριν από την κρίση (του κορονοϊού) λίγοι επέλεγαν το ηλεκτρονικό κατάστημα. Ήταν πολύ γρήγορη η εξέλιξη, ό,τι και να κάνουμε χρειάζεται χρόνος για να φανεί το αποτέλεσμα», αναφέρει στο inside story εκπρόσωπος μεγάλης εταιρείας σούπερ μάρκετ.

Βανάκι διανομής κατ’ οίκον της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης.

Όπως εξηγεί, δεν είναι κάθε κατάστημα σε θέση να εξυπηρετεί τη γειτονιά του διεκπεραιώνοντας παραγγελίες μέσω ηλεκτρονικού καταστήματος, αλλά υπάρχουν συγκεκριμένα κεντρικά σημεία (hubs) από τα οποία γίνεται η διανομή κατ’ οίκον. Διαφορετικά «θα έπρεπε να έχουμε 200 οχήματα» αναφέρει.

Επίσης οι επιλογές των σούπερ μάρκετ για μίσθωση οχημάτων από μεταφορικές εταιρείες ή εταιρείες διανομής φαγητού ώστε να ενισχύσουν προσωρινά τον διαθέσιμο στόλο τους είναι περιορισμένες. «Πρέπει να τηρούνται συγκεκριμένες προδιαγραφές. Είναι πολύ ειδικά τα φορτηγά που χρησιμοποιούμε, είναι ψυχόμενα. Τηρούνται αυστηρότατες προδιαγραφές υγιεινής και ασφάλειας. Δεν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε οποιοδήποτε όχημα γιατί μεταφέρουμε τρόφιμα. Αλλιώς θα μπορούσαμε να συνεργαστούμε και με εταιρείες ταξί».

Η ζήτηση για προσωπικό και οι ειδικότητες

Ήδη μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν αναρτήσει στις ιστοσελίδες τους αγγελίες για κάλυψη των άμεσων αναγκών τους σε υπαλλήλους καταστημάτων, αποθηκάριους και οδηγούς οχημάτων για διανομές. Με βάση τη δυναμική που διαμορφώνεται, η ζήτηση για προσωπικό στο αμέσως επόμενο διάστημα ενδεχομένως να μεταφραστεί σε κάποιες χιλιάδες προσλήψεις, κυρίως βέβαια με συμβάσεις ορισμένου χρόνου.

Για παράδειγμα, μόνο μία εκ των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ αναμένεται να προχωρήσει πανελλαδικά σε 700 προσλήψεις περίπου, αριθμός που ενδέχεται να αναπροσαρμοστεί, ανάλογα με το πώς θα εξελιχθεί η κατάσταση.

«Προσλαμβάνουμε μαζικά. Σε πρώτη φάση ξεκινήσαμε από το e-shop με 180-200 νέες θέσεις για οδηγούς και pickers, δηλαδή ανθρώπους που ετοιμάζουν τις παραγγελίες. Επιπροσθέτως έχουμε αρχίσει τις προσλήψεις και στα καταστήματα για να καλύψουμε και κενά που προϋπήρχαν (του κορονοϊού). Πανελλαδικά υπολογίζω ότι θα γίνουν περίπου 500 προσλήψεις αλλά (το νούμερο) μπορεί να πάει και λίγο παραπάνω. Το μεγαλύτερο ποσοστό θα είναι τρίμηνες συμβάσεις αλλά κάποιες από αυτές θα είναι και αορίστου χρόνου γιατί θα καλύψουν μόνιμες ανάγκες που υπήρχαν από πριν» αναφέρει στέλεχος HR της συγκεκριμένης εταιρείας.

Η αύξηση της ζήτησης για ενισχυτικό προσωπικό σε σούπερ μάρκετ και στην ευρύτερη εφοδιαστική αλυσίδα αποτυπώνεται ήδη και στις πλατφόρμες εύρεσης εργασίας όπως το SkywalkerΠλατφόρμα αναζήτησης εργασίας σε Ελλάδα και εξωτερικό | Skywalker.gr και επιβεβαιώνεται από τις εταιρείες αναζήτησης προσωπικού, όπως είναι η Adecco, η Manpower και η Randstad.

Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει στο inside story o Χαράλαμπος Καζαντζίδης, Διευθύνων Σύμβουλος της ManpowerGroupΕταιρεία Ανθρώπινου Δυναμικού | ManPowerGroup Ελλάδας, «την τελευταία εβδομάδα, θα σημειώναμε ότι ο αριθμός των αγγελιών έχει επηρεαστεί από την κατάσταση που επικρατεί λόγω του κορονοϊού όμως έχουμε παρατηρήσει άνοδο στην ζήτηση επαγγελμάτων που αφορούν κυρίως τους κλάδους του λιανεμπορίου, της υγείας, των logistics και της τεχνολογίας σε όλη την Ελλάδα. Θέσεις όπως οδηγοί, υπάλληλοι αποθήκης, πωλητές σε φαρμακεία αλλά και στελέχη της πληροφορικής που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή αντιμετώπισης είναι σε υψηλή ζήτηση».

Η ίδια εικόνα αποτυπώνεται και στις απαντήσεις της AdeccoAdecco.gr | Αγγελίες εργασίας Για Όλες τις Ειδικότητες στο inside story. «Σε σχέση με τους κλάδους που αυτή την περίοδο παρουσιάζουν αυξημένες ανάγκες λόγω συνθηκών, όπως είναι λογικό, αυτοί προσδιορίζονται σε κλάδους όπως αυτός των τροφίμων, στην παραγωγή και φυσικά οι αλυσίδες καταστημάτων σούπερ μάρκετ έχουν αρκετά αυξημένες ανάγκες. Ως προς τις ειδικότητες κυρίως μιλάμε για υπαλλήλους καταστημάτων, διανομείς, υπαλλήλους προετοιμασίας παραγγελιών, υπαλλήλους αποθήκης, ανειδίκευτους εργάτες και χειριστές κλαρκ».

Την εβδομάδα από 13/3 μέχρι 19/3/2020 έχουν δημοσιευτεί στο skywalker.gr συνολικά 907 νέες αγγελίες για θέσεις εργασίας. Νο2 κλάδος με τη μεγαλύτερη ζήτηση για προσωπικό ήταν αυτός του λιανικού εμπορίου. Πρώτος ήταν τα ξενοδοχεία τα οποία όμως –όπως έγινε γνωστό στα τέλη της εβδομάδας αναφοράς– θα παραμείνουν εκτάκτως κλειστά μέχρι τέλος Απριλίου με κυβερνητική απόφαση.

Όπως αναφέρουν στο inside story από την πλατφόρμα αναζήτησης εργασίας, «με βάση τη δημοσίευση νέων αγγελιών έχουμε παρατηρήσει αύξηση 8% για υπαλλήλους σούπερ μάρκετ και μικρότερη αύξηση, μόλις 2%, για οδηγούς κατά το ίδιο χρονικό διάστημα, από 13/3 μέχρι και 19/3/2020». Παράλληλα έχει σημειωθεί αύξηση και σε άλλες ειδικότητες. «Πιο συγκεκριμένα έχουμε εντοπίσει αύξηση 5% σε logistics και τηλεφωνική εξυπηρέτηση και αύξηση 4% σε διανομείς και καθαριότητα».

Σύμφωνα με τον Γιάννη Γκιμούση, Regional Manager της Randstad HellasΚαριέρα – Αγγελίες εργασίας | Randstad «για τον Μάρτιο, παρατηρούμε ότι οι ανάγκες σε προσωπικό καταστημάτων, merchandisers και εργάτες (pickers, οδηγοί, αποθηκάριοι, χειριστές μηχανών) έχουν αυξηθεί. Στον τομέα των logistics, παρατηρείται αύξηση της τάξεως του 50%. Το ποσοστό αυξάνεται πολύ από τη ζήτηση που υπάρχει για οδηγούς και διανομείς, δεδομένης της κατάστασης που επικρατεί. Αύξηση της τάξεως του 40% παρατηρείται και στον τομέα του λιανικού εμπορίου. Η αύξηση προκύπτει από τη μεγάλη ζήτηση σε προσωπικό καταστημάτων που υπάρχει σε όλες τις επιχειρήσεις που σχετίζονται με το τρόφιμο, όπως τα super markets. Παρατηρούμε επίσης ότι, ζήτηση σε οδηγούς, αποθηκάριους και χειριστές μηχανημάτων υπάρχει και από βιομηχανίες τροφίμων. Στον τομέα του engineering, παρατηρείται αύξηση 10%. Φυσικά, ακόμη ένας τομέας με ζήτηση σε προσωπικό είναι τα φαρμακεία. Μεγάλη είναι και η ζήτηση για τεχνικούς συστημάτων σήμερα, αφού οι εταιρείες καλούνται να υποστηρίξουν την λειτουργία τους με απομακρυσμένη εργασία λόγω των συνθηκών που επικρατούν».

Ελίζα Τριανταφύλλου

Ειδήσεις Λαγκαδάς1 ημέρα πριν

Δήμαρχος Λαγκαδά: Να κινηθούμε σε βάρος ιδιωτών που μπάζωσαν ρέματα

Ειδήσεις Λαγκαδάς1 ημέρα πριν

ΑΡΧΙΣΑΝ ΟΙ ΚΑΤΑΓΡΑΦΕΣ ΤΩΝ ΖΗΜΙΩΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΛΑΓΚΑΔΑ

Ελλάδα - Κόσμος2 ημέρες πριν

Στην ελληνική υφαλοκρηπίδα το Oruc Reis

Ειδήσεις Λαγκαδάς2 ημέρες πριν

ΥΠΕΣ – Επιδόματα πληγέντων για φυσικές καταστροφές

Ειδήσεις Λαγκαδάς2 ημέρες πριν

Πως να αποζημιωθείς για το αυτοκίνητο λόγω πλημμύρας

Ελλάδα2 ημέρες πριν

Θεσσαλονίκη: Καταιγίδα, δρόμοι ποτάμια και διακοπή ρεύματος

Ειδήσεις Λαγκαδάς3 ημέρες πριν

Τα σημεία στη Θεσσαλονίκη και Λαγκαδά με Νιτρικό Αμμώνιο

Ειδήσεις Λαγκαδάς3 ημέρες πριν

Μήνυμα ενότητας από την Πρόεδρο στο Καβαλάρι

Ελλάδα - Κόσμος3 ημέρες πριν

Μεγάλες οι ζημιές σε γεωργία και κτηνοτροφία στον Δήμο Λαγκαδά

Ειδήσεις Λαγκαδάς3 ημέρες πριν

Αποζημιώσεις την Δευτέρα από τον Δήμο Λαγκαδά

Ειδήσεις Λαγκαδάς4 εβδομάδες πριν

Το πρώτο κρούσμα covid19 στο Λαγκαδά

Ειδήσεις Λαγκαδάς3 ημέρες πριν

Τα σημεία στη Θεσσαλονίκη και Λαγκαδά με Νιτρικό Αμμώνιο

Ειδήσεις Λαγκαδάς1 εβδομάδα πριν

Χαράκωνε αυτοκίνητα στο κέντρο του Λαγκαδά ΒΙΝΤΕΟ

Ειδήσεις Λαγκαδάς2 εβδομάδες πριν

Απίστευτο Λαγκαδάς Πήγε να πάρει πιστοποιήτικο και τον κλείδωσαν μέσα

Ειδήσεις Λαγκαδάς5 ημέρες πριν

Βίντεο τι συμβαίνει στην γέφυρα Ηράκλειο – Λαγκαδά

Ειδήσεις Λαγκαδάς5 ημέρες πριν

Παραπολιτικά : Στο Λαγκαδά ο Αναστασιάδης σηκώνει όλο το βάρος

Ειδήσεις Λαγκαδάς3 εβδομάδες πριν

Αναστάτωση στο ΕΣΥ Λαγκαδά με κρούσμα covid19

Ειδήσεις Λαγκαδάς3 εβδομάδες πριν

Κορονοϊός: 11 νέα κρούσματα 3 στην περιφέρεια Θεσσαλονίκης

Ειδήσεις Λαγκαδάς3 εβδομάδες πριν

ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ – Ο κουνιάδος μου και διευθυντής της ΚΕΔΕ

Ειδήσεις Λαγκαδάς3 εβδομάδες πριν

Ανετράπη αυτοκίνητο έξω από έξοδο για Σοχό Μια νεκρή (Φωτ.)

Facebook

Advertisement

Συνεργασίες

Πνευματική Ιδιοκτησία © 2020 ATG Digital. Τηλ:2394 023555 Powered by A.T.G Digital & Social Media Marketing