Connect with us

Ελλάδα

Αττικό Μετρό για την επέκταση του Μετρό Ωραιοκαστρο και Λαγκαδά

Δημοσιεύθηκε

στις

Μεγαλεπήβολα, αλλά ταυτόχρονα έωλα σχέδια παρουσίαζε η προηγούμενη διοίκηση της Αττικό Μετρό για την επέκταση του Μετρό στη δυτική Θεσσαλονίκη.
Σχέδια απολύτως οραματικά, αφού όχι μόνον δεν υπήρχε χρηματοδότηση για την υλοποίηση τους, αλλά ούτε καν οι απαραίτητες μελέτες!

Χρησιμοποιώντας επικοινωνιακά τρικ, καλλιεργούσε προσδοκίες στους κατοίκους της δυτικής Θεσσαλονίκης, ότι θα δουν τα επόμενα χρόνια το Μετρό στην περιοχή τους, χωρίς, όμως, να γίνει ποτέ καμία απολύτως προεργασία! Και το παράδοξο είναι, πως εμφανίζονται σήμερα ως τιμητές ενός έργου για το οποίο αδιαφόρησαν πλήρως.

Ήταν τον Μάρτιο του 2018, όταν όχι μόνο παρουσιάστηκε κυκλική γραμμή Μετρό στη δυτική Θεσσαλονίκη, με μήκος 11 χιλ. και με εννέα σταθμούς, αλλά και η… έναρξη πρόδρομων εργασιών! Οι σχετικές ανακοινώσεις έγιναν από το βήμα του Περιφερειακού Αναπτυξιακού Συνεδρίου Κεντρικής Μακεδονίας από τον τότε υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη, μαζί βεβαίως με τον τότε πρόεδρο της Αττικό Μετρό Γιάννη Μυλόπουλο.
Ακολούθησαν διαβουλεύσεις και συναντήσεις των κυβερνητικών στελεχών με τους δημάρχους των δυτικών συνοικιών, χωρίς ωστόσο να «τρέχουν» μελέτες για την κατασκευή του έργου.
Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας /Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας (ΤΕΕ/ΤΚΜ) -ο επίσημος φορέας γνωμοδότησης του κράτους- με έγγραφό του ήδη από τον Μάιο του 2018 ζητούσε από τον πρόεδρο της Αττικό Μετρό Γιάννη Μυλόπουλο διευκρινίσεις για μία σειρά ζητημάτων που προέκυπταν για την περιβόητη επέκταση, θέτοντας ερωτήματα για τα οποία δεν πήρε ποτέ απάντηση!
Τα ερωτήματα
Συγκεκριμένα το ΤΤΕ/ΤΚΜ ρωτούσε μεταξύ άλλων:
-Υπάρχει πρόβλεψη εκπόνησης συνολικής συγκοινωνιακής μελέτης σχεδιασμού ανάπτυξης του μετρό, από την οποία θα τεκμηριωθούν οι διάφορες επιλογές χάραξης και θα δοθούν προτεραιότητες στην εκτέλεση έργων;
Υπενθυμίζεται ότι η διοίκηση της «Αττικό Μετρό» στο περιθώριο αναπτυξιακού συνεδρίου που οργάνωσε το ΤΕΕ/ΤΚΜ το 2016 είχε προαναγγείλει συνολική συγκοινωνιακή μελέτη για τη Θεσσαλονίκη, βήμα απαραίτητο για ορθολογικό σχεδιασμό.
-Ποια είναι η πηγή χρηματοδότησης από την οποία θα προέλθουν τα 30 εκ. ευρώ; Τι προβλέπεται για την εξασφάλιση του 1 δισ. στο εγγύς μέλλον;
-Ποιες οι ενέργειες της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ για αντιμετώπιση δεδομένων αναγκών του έργου, όπως είναι οι σταθμοί μετεπιβίβασης, καθώς και το πρόγραμμα ανάπτυξης χώρων στάθμευσης (3.700 θέσεων) που προβλέπονται επίσημα από την εταιρεία;
-Οι πρόδρομες εργασίες (μεταφορά δικτύων Ο.Κ.Ω., αρχαιολογικές ανασκαφές) μπορούν να ξεκινήσουν χωρίς ουσιαστικές και ώριμες μελέτες; Πότε προβλέπεται να ολοκληρωθούν οι μελέτες, με τι προϋπολογισμό και πηγή χρηματοδότησης;

-Για ποιους λόγους αποφασίστηκε να ξεκινήσουν οι πρόδρομες εργασίες δίχως εξασφαλισμένη χρηματοδότηση για το σύνολο του έργου; Γιατί δεν ακολουθείται η ίδια πολιτική με την κατασκευή της γραμμής 4 στην Αθήνα;
-Ποια είναι η πρόβλεψη και τι θα γίνει στην περίπτωση καθυστέρησης των αρχαιολογικών εργασιών λόγω ευρημάτων πέραν των δύο ετών που προβλέπονται
σήμερα; Ποιες είναι οι δεσμεύσεις της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας ως προς τα ευρήματα και κυρίως ως προς τους σχετικούς χρόνους;
«Σχεδίαζαν» Μετρό στα δυτικά χωρίς επικαιροποιημένη συγκοινωνιακή μελέτη.

Η διοίκηση της Αττικό Μετρό «σχεδίαζε» επεκτάσεις, στα συρτάρια της όμως δεν είχε, όπως φαίνεται, καμία μελέτη με τα απαραίτητα στοιχεία για τη δυτική γραμμή του Μετρό που θα εξασφάλιζε και τη χρηματοδότηση του έργου.

Αν και ήδη από το 2016 ο τότε πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Γιάννης Μυλόπουλος είχε ανακοινώσει, στο περιθώριο αναπτυξιακού συνεδρίου του ΤΕΕ/ΤΚΜ την προκήρυξη μίας συνολικής συγκοινωνιακής μελέτης για τη Θεσσαλονίκη, η εταιρεία προκήρυξε διαγωνισμό για τη «Μελέτη Ανάπτυξης του Μετρό Θεσσαλονίκης» μόλις δύο μήνες πριν από τις εθνικές εκλογές της 7ης Ιουλίου!

Η μειοδότρια εταιρεία που θα αναλάβει την εκπόνηση της μελέτης αναδείχθηκε τον προηγούμενο μήνα.
Η σχετική μελέτη θα έπρεπε να είχε ανατεθεί και εκπονηθεί πολύ πριν το 2019, αν λάβει κανείς υπόψη πως ο σχεδιασμός των υπό κατασκευή έργων του Μετρό Θεσσαλονίκης -βασικό έργο, επέκταση Καλαμαριάς- είχε βασιστεί στην τελευταία Γενική Μελέτη Μεταφορών και Κυκλοφορίας που είχε ολοκληρωθεί το μακρινό 2000.
Σύμφωνα με σχετικά έγγραφα της Αττικό Μετρό «από το 2000 και μετά δεν έχει εκπονηθεί τέτοιας εμβέλειας και έκτασης μελέτη για την πόλη της Θεσσαλονίκης. Η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ για τις ανάγκες του έργου της επέκτασης του Μετρό στην Καλαμαριά σε συνεργασία με το ΣΑΣΘ εκπόνησε τις αναγκαίες μελέτες (μελέτη σκοπιμότητας, 2011) με έτος σχεδιασμού το 2016.

Στόχος της έρευνας είναι να διερευνηθούν οι ανάγκες σε νέα έργα Μετρό μετά την υλοποίηση της Βασικής Γραμμής Μετρό και της επέκτασης στην Καλαμαριά και να διαμορφωθεί ένα σχέδιο ανάπτυξης δικτύου στην Θεσσαλονίκη στο πλαίσιο ενός επικαιροποιημένου Σχεδίου Μεταφορών για την πόλη, με χρονικό ορίζοντα 20ετίας, το 2040, η οποία θα προσδιορίσει τις ανάγκες ζήτησης μετακινήσεων και αντίστοιχων έργων υποδομής στη Θεσσαλονίκη».
Η περιοχή μελέτης περιλαμβάνει το Πολεοδομικό Συγκρότημα Θεσσαλονίκης και την γύρω Περιαστική Ζώνη, με συνολικό πληθυσμό περίπου 991,847 κατοίκους, που αντιστοιχεί στο περίπου 89% του πληθυσμού του Νομού Θεσσαλονίκης (1,110,551 κατ.).

Η περιοχή της μελέτης εκτείνεται από βόρεια μέχρι το δήμο του Ωραιοκάστρου και το δήμο Λαγκαδά, δυτικά μέχρι το δήμο Δέλτα, ανατολικά περιλαμβάνει το δήμο Πυλαίας Χορτιάτη και νότια τους δήμους Θερμαϊκού και Θέρμης.
Να σημειωθεί πως τον περασμένο Νοέμβριο αναδείχτηκε, ύστερα από δύο παρατάσεις, και μειοδότης για τον διαγωνισμό που αφορά τις πρόδρομες εργασίες.
Ο συγκεκριμένος διαγωνισμός, αφορά την εκπόνηση των απαιτούμενων μελετών, την εκτέλεση των αρχαιολογικών εργασιών, των διερευνητικών εργασιών των δικτύων κοινής ωφελείας, των εργασιών κυκλοφοριακών παρακάμψεων και λοιπών απαιτούμενων εργασιών, στους χώρους του έργου της βορειοδυτικής επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης, καθώς και στον χώρο επέκτασης του αμαξοστασίου Πυλαίας.

ΠΗΓΗ

Continue Reading
astinomia listeies
Ειδήσεις Λαγκαδάς7 ώρες πριν

Εννέα φορές τον λήστεψαν σε σε ενάμιση μήνα στο Δήμο Λαγκαδά

Ειδήσεις Λαγκαδάς2 ημέρες πριν

Παραιτήθηκε ο πρόεδρος των Λουτρών Λαγκαδά. Ποιος θα είναι ο επόμενος;

Ελλάδα2 ημέρες πριν

Τέρμα στα παραπλανητικά SMS από πενταψήφιους με τσουχτερές χρεώσεις

Ειδήσεις Λαγκαδάς4 ημέρες πριν

Εργοστάσιο καύσης Απορριμμάτων στο Δήμο Λαγκαδά

Ειδήσεις Λαγκαδάς4 ημέρες πριν

Εκπέμπει SOS το Πνευματικό κέντρο Κολχικού

Ελλάδα4 ημέρες πριν

Θεσσαλονίκη: Αιματηρή συμπλοκή με μαχαιρώματα βίντεο (ΣΚΛΗΡΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ)

silver alert ksilopoli dimos lagkada 2020
Ειδήσεις Λαγκαδάς5 ημέρες πριν

Βρέθηκε ο ηλικιωμένος που είχε εξαφανιστεί από την Ξυλόπολη του Δήμου Λαγκαδά

Ειδήσεις Λαγκαδάς7 ημέρες πριν

Ποσό 486.900 ευρώ σε Λαγκαδά, Βόλβης και Δέλτα για το μεταναστευτικό

Βουλευτικές ειδήσεις7 ημέρες πριν

Αναστασιάδης: Η Ελληνική Γλώσσα είναι μία «άυλη πολιτιστική παγκόσμια κληρονομιά

lakkouves laxanas
Ειδήσεις Λαγκαδάς1 εβδομάδα πριν

Πως θα πληρωθείτε σε περίπτωση ζημιάς απο λακούβα Ύδρευσης η Δήμου

Ειδήσεις Λαγκαδάς2 εβδομάδες πριν

Κτηνωδία στο Λαγκαδά: Διαρρήκτες την βασάνισαν μέχρι θανάτου την γάτα

ASKOS PROETOIMASIA KARNABALI LIVADA (4)
Ειδήσεις Λαγκαδάς2 εβδομάδες πριν

Καρναβάλι Ασκού-Crash Test για την ΔΗΚΕΛ και Δήμο Λαγκαδά

Άλλες Ειδήσεις3 εβδομάδες πριν

Συμβαίνει τώρα: Φωτιά σε αντιπροσωπεία γεωργικών μηχανημάτων

Ειδήσεις Λαγκαδάς4 ημέρες πριν

Εργοστάσιο καύσης Απορριμμάτων στο Δήμο Λαγκαδά

Ειδήσεις Λαγκαδάς3 εβδομάδες πριν

45 προσλήψεις στον Γ.Ο.Ε.Β. Πεδιάδων Θεσσαλονίκης-Λαγκαδά

Ειδήσεις Λαγκαδάς2 εβδομάδες πριν

ΚΛΕΙΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΣΤΟΝ ΟΡΕΙΝΟ ΟΓΚΟ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΛΑΓΚΑΔΑ

Ειδήσεις Λαγκαδάς3 εβδομάδες πριν

Διακοπές ρεύματος τη Δευτέρα σε περιοχές του Λαγκαδά και Βόλβης

Άλλες Ειδήσεις3 εβδομάδες πριν

Νέα ενοικιαζόμενα επιπλωμένα διαμερίσματα σε Λαγκαδά Θάσο και Λήμνο

Ειδήσεις Λαγκαδάς2 εβδομάδες πριν

Οι εκπρόσωποι του Συλλόγου Τριτέκνων στους περιφερειακούς Δήμους Θεσσαλονίκης

Ειδήσεις Λαγκαδάς2 εβδομάδες πριν

Κλοπή αυτοκινήτου στον Λαγκαδά για προσωπικά αντικείμενα.

Facebook

Advertisement

Συνεργασίες

Με την περιήγησή σας στο https://livelagadas.gr/ αποδέχεστε την χρήση cookies. Περισσότερες πληροφορίες εδώ.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο