Ειδήσεις Λαγκαδάς

Δήμος Λαγκαδά: Πανευρωπαϊκή διάκριση του Νηπιαγωγείου Όσσας

Published

on

Το Πρώτο Πανευρωπαϊκό Βραβείο eTwinning 2021 κέρδισε το Νηπιαγωγείο Όσσας με την Ομάδα eTreeHuggers.

Το Νηπιαγωγείο Όσσας, με Νηπιαγωγό τη Μαρίνα Ζαχαρία κέρδισε το 1ο Ευρωπαϊκό Βραβείο eTwinning 2021, στην ηλικιακή κατηγορία έως 6 ετών, με τη συμμετοχή του στο ευρωπαϊκό έργο «eTreeHuggers: 1,2, Tree… Hug the Trees with me», ανάμεσα σε 870 συμμετοχές!!!!

Το έργο ιδρύθηκε και οργανώθηκε από την Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου Όσσας Μαρίνα Ζαχαρία και υλοποιήθηκε σε συνεργασία με άλλα 20 σχολεία (σε Ελλάδα, Τσεχία, Βουλγαρία και Σλοβακία) το σχολικό έτος 2019-2020.

Ο Κύριος στόχος του έργου ήταν να αυξηθεί η περιβαλλοντική συνείδηση των παιδιών με την συνδρομή των ΤΠΕ (Τεχνολογία Πληροφορικής και Επικοινωνίας). Μέσα από πρωτότυπες και βιωματικές δραστηριότητες δόθηκαν τα κίνητρα ώστε τα παιδιά να διερευνήσουν τον ρόλο που παίζουν τα δέντρα στη ζωή των ανθρώπων και να αναπτύξουν την οικολογική συνείδησή τους.

Οι μαθητές με τη χρήση των ΤΠΕ πραγματοποίησαν κοινές δράσεις, ανακάλυψαν, αντάλλαξαν απόψεις, και μέσα από συνεργατικές δράσεις έμαθαν για τα δέντρα, οργάνωσαν δενδροφύτευση και έκαναν το σχολείο τους πιο βιώσιμο και φιλικό στο περιβάλλον, ενισχύοντας έτσι το οικολογικό τους αποτύπωμα.

Το συγκεκριμένο έργο έχει επίσης βραβευθεί με Εθνικό Βραβείο στη Βουλγαρία και Σλοβακία και με Ευρωπαϊκές Ετικέτες Ποιότητας. Έχει επίσης διακριθεί με 1ο Βραβείο στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Μαθητικού Ραδιοφώνου και με Smile Awards.

Τι είναι το «TreeHuggers»

Αφορμή για τη δημιουργία του έργου υπήρξε η αληθινή ιστορία των πρώτων TreeHuggers, κατοίκων ενός μικρού χωριού της Ινδίας, οι οποίοι στην προσπάθειά τους να αποτρέψουν τη δημιουργία παλατιού στο δάσος του χωριού τους, αγκιστρώθηκαν στα δέντρα, δίνοντας τη ζωή τους γι’ αυτά.

 

Στο έργο ”eTreeHuggers: 1,2,3 Hug the Trees with me” συνεργάστηκαν 21 σχολεία από Ελλάδα και Ευρώπη. Σκοπός ήταν  να αναδειχθούν τα αιωνόβια δέντρα ως στοιχεία φυσικής και πολιτισμικής κληρονομιάς και να ενισχύσουμε το οικολογικό αποτύπωμα των σχολείων, αναπτύσσοντας οικολογική και περιβαλλοντική συνείδηση.

Έγινε σχεδιασμός, προγραμματισμός, κατανομή αρμοδιοτήτων μεταξύ των μελών του έργου και μέσα από μια σειρά δράσεων έγινε η γνωριμία με τον  Άδωνη το γηραιότερο ευρωπαϊκό δέντρο μασκότ του έργου.

Η παιδαγωγική καινοτομία έγκειται στις βιωματικές δράσεις που σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν, στη σύνδεσή τους με το τοπικό περιβάλλον και την ανάδειξη των δέντρων της περιοχής κάθε σχολείου.

Ένα ακόμα καινοτόμο στοιχείο ήταν η ενίσχυση του παιγνιώδους χαρακτήρα του έργου χρησιμοποιώντας την εκπαιδευτική ρομποτική ως ένα διαδραστικό ψηφιακό μαθησιακό εργαλείο. Η αξιοποίηση της ρομποτικής σε ένα έργο με περιβαλλοντική κατεύθυνση, αναδεικνύει τα οφέλη της πολυτροπικότητας στη μαθησιακή διαδικασία.

Τα παιδιά φύτεψαν δέντρα, έμαθαν για τις ανάγκες και τη σπουδαιότητά τους στο φυσικό και ανθρώπινο περιβάλλον, τους έδωσαν φωνή, γνώρισαν την αξία των κινημάτων ως μέσα ενεργοποίησης των πολιτών και αποτροπής της καταστροφής του περιβάλλοντος.

Ενίσχυσαν τις προσπάθειες ανάδειξης των δέντρων της περιοχής τους ως στοιχεία φυσικής και πολιτιστικής κληρονομιάς. Τα παιδιά μέσα από συνεργατικές δράσεις κατάφεραν να ενισχύσουν τη δύναμη των μηνυμάτων τους και να κατακτήσουν τους στόχους που είχαμε θέσει.

Ακόμη και κατά την περίοδο της υποχρεωτικής αναστολής της λειτουργίας των σχολείων  λόγω του COVID19 αξιοποιώντας τα εργαλεία web2.0 (twinspace, τηλεδιασκέψεις, πολυμεσικές εικόνες, χρήση κοινόχρηστων εικονικών τοίχων) τα παιδιά συνέχισαν να μοιράζονται τις περιβαλλοντικές τους ανησυχίες συμμετέχοντας διαδικτυακά σε δράσεις αφύπνισης της περιβαλλοντικής συνείδησης.

 

δημοφιλη

Exit mobile version