Πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 31 Μαρτίου, η πρώτη συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής Διαβούλευσης του Δήμου Λαγκαδά, με αντικείμενο συζήτησης την πρώτη γενική ενημέρωση των μελών για τα σημαντικότερα ζητήματα που αφορούν στον Δήμο μας και την από κοινού διαμόρφωση των θεμάτων των επόμενων συνεδριάσεων.
Στην εισαγωγική του ενημέρωση ο Δήμαρχος Λαγκαδά έθεσε το περίγραμμα της υφιστάμενης κατάστασης που επικρατεί τόσο στον Δήμο μας όσο και στην Τοπική Αυτοδιοίκηση γενικότερα.
«Σύγχρονος Δήμος σημαίνει σήμερα, έναν Δήμο με κοινωνικό πρόσωπο, με βασικούς άξονες την οικονομία, την ορθή διαχείριση και την διαφάνεια. Αυτό σημαίνει την περικοπή των εκδηλώσεων εντυπωσιασμού των προηγούμενων ετών, που άλλωστε είχαν αμφίβολα αποτελέσματα για τους Δημότες και την αισθητική του Δήμου μας». Η εξοικονόμηση πόρων, συνέχισε, στους πρώτους μήνες της σημερινής διοίκησης είναι σημαντική και μέσα από αυτήν θα χρηματοδοτηθούν επιπλέον οι κοινωνικές δομές του Δήμου μας.
Στην συνέχεια ο κ. Καραγιάννης έθεσε τα ζητήματα προτεραιότητας που ιεραρχούνται στον άμεσο προγραμματισμό της νέας δημοτικής αρχής.
Κύριο στοίχημα για έναν Δήμο ο οποίος στην μεγαλύτερη έκτασή του είναι αγροτικός, είναι η βελτίωση της αγροτικής οδοποιίας. Βάζοντας τέλος στην λογική των απευθείας αναθέσεων, με δημόσιο διαγωνισμό αναθέτοντας εργολαβία συνολικού ύψους 500.000€, προγραμματίζονται παρεμβάσεις σε όλες τις Δημοτικές Ενότητες, που θα ξεκινήσουν να υλοποιούνται εντός Μαΐου. Επιπλέον, σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα η διοίκηση πέτυχε την ένταξη του Δήμου Λαγκαδά στο χρηματοδοτικό πρόγραμμα «ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ 2007- 2013»- Μέτρο 321, εξασφαλίζοντας κονδύλια συνολικού ύψους 783.000€ για την ασφαλτόστρωση αγροτικών οδών στην Δημοτική Ενότητα Καλινδοίων.
Η αποκέντρωση των εργασιών και μηχανημάτων ανά Δημοτική Ενότητα, μια δέσμευση που ήδη υλοποιείται με την λειτουργία Τοπικών Αντιδημαρχιών και τον ορισμό Εντεταλμένων Δημοτικών Συμβούλων.
Η απορρόφηση χρηματοδοτικών προγραμμάτων για την δημιουργία έργων υποδομής, ενόψει του ΕΣΠΑ 2014-2020.
Η διασπορά και η αποκεντρωμένη λειτουργία των κοινωνικών υπηρεσιών, με την δημιουργία περισσότερων Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης (ΚΔΑΠ) στις Δημοτικές Ενότητες, η ενίσχυση λειτουργίας του Κοινωνικού Παντοπωλείου, Ιατρείου και Φαρμακείου και η σύσταση του πρώτου ΚΕΠ Υγείας στην πόλη του Λαγκαδά.
Τέλος, η ενίσχυση αστυνόμευσης και η βελτίωση της αστικής συγκοινωνίας που αδυνατεί σήμερα να εξυπηρετήσει επαρκώς όλο τον Δήμο Λαγκαδά, παραμένουν επίκαιρα ζητήματα διαβούλευσης και διεκδικήσεων για τον Δήμο μας.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο Δήμαρχος στο ζήτημα της κακής λειτουργίας του ΧΥΤΑ Μαυροράχης, ενημερώνοντας τα μέλη της επιτροπής για τις αστοχίες του έργου που οδήγησαν σήμερα στην επισφαλή για την δημόσια υγεία λειτουργία του ΧΥΤΑ. Όπως ανέφερε, ο Δήμος Λαγκαδά είναι έτοιμος να καταθέσει ασφαλιστικά μέτρα, εάν συνεχιστεί η καθυστέρηση κατάθεσης σαφούς χρονοδιαγράμματος από πλευράς ΦΟΔΣΑ για την ολοκλήρωση των αναγκαίων εργασιών εντός του ΧΥΤΑ, μεταξύ των οποίων η αποκατάσταση της κυψέλης Α3, η δημιουργία λιμνοδεξαμενής για τα διασταλάζοντα και η συλλογή βιοαερίου με όποιο πρόσφορο τρόπο. Στόχος είναι να αποφευχθεί η συνέχιση απόθεσης απορριμμάτων με τα σημερινά δεδομένα, όταν στις 8 Απριλίου εκπνεύσει η παράταση λειτουργίας του ΧΥΤΑ που έχει δοθεί από την Διεύθυνση Περιβάλλοντος της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.
Ακολούθησαν διαδοχικά οι τοποθετήσεις των μελών της Επιτροπής Διαβούλευσης, τα οποία κατέθεσαν τις δικές τους προτάσεις για θέματα που σχετίζονται με την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των Δημοτών αλλά και με τα μεγάλα περιβαλλοντικά ζητήματα της Επαρχίας Λαγκαδά, όπως η ορθή λειτουργία του ΧΥΤΑ Μαυροράχης και η Λίμνη Κορώνεια.
Κατά την διάρκεια της συνεδρίασης, τοποθετήθηκαν επίσης οι επικεφαλής των παρατάξεων της αντιπολίτευσης του Δημοτικού Συμβουλίου Λαγκαδά, Μαρκέλλα Ταυρίδου και Φίλιππος Γεωργουδάκης.
Οι προτάσεις όπως καταγράφηκαν θα αποτελέσουν την βάση για την διαμόρφωση των θεμάτων της επόμενης συνεδρίασης, τα οποία μαζί με τις απαιτούμενες εισηγήσεις θα κοινοποιηθούν εγκαίρως στα μέλη της Επιτροπής Διαβούλευσης.