Connect with us

Ειδήσεις Λαγκαδάς

Προσφυγή κατά της απόφασης για αύξηση Νερού και αποχέτευσης Λαγκαδά

Δημοσιεύθηκε

στις

Παρά τη λήψη της σχετικής απόφασης από το Δ.Σ., θα διερευνήσουμε την δυνατότητα Ειδικής Διοικητικής Προσφυγής Ενώπιον του ελεγκτή Νομιμότητας (άρθρο 227 του Ν. 3852/2010) δηλώνουν δημοτικοί σύμβουλοι για την απόφαση αύξησης των τελών ύδρευσης .

Παράτυπη την θεωρούν οι δημοτικοί σύμβουλοι την τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, που αφορά την πρόταση που εγκρίθηκε μειοψηφικά, με ψήφους 14 υπέρ έναντι 19 κατά, προφασιζόμενοι τελευταία εγκύκλιο του Υπουργείου, με την οποία δήθεν μπορεί να περάσει απόφαση χωρίς πλειοψηφία παραβλέποντας, εσκεμμένα, ότι η εγκύκλιος που επικαλούνται ορίζει σαφώς Άρθρο 185 του ν.4555/2018 και αναφέρεται μόνο στο «ενιαίο ανταποδοτικό τέλος καθαριότητας και φωτισμού», και επίσης ορίζει ότι το θέμα πρέπει να περάσει πρώτα από την Οικονομική Επιτροπή και να εγκριθεί.

Τι επικαλείται η αντιπολίιτευση που ψηφίσαν κατά της αύξησης των τελών ύδρευσης 

Άρθρο 115 – Ειδική διοικητική προσφυγή – Αντικατάσταση άρθρου 227 του ν. 3852/2010
Το άρθρο 227 του ν. 3852/2010 αντικαθίσταται ως εξής:

«Ειδική διοικητική προσφυγή
1. Οποιοσδήποτε έχει έννομο συμφέρον μπορεί να προσβάλει τις αποφάσεις των συλλογικών ή μονομελών οργάνων των δήμων, των περιφερειών, των νομικών προσώπων αυτών, καθώς και των συνδέσμων τους, για λόγους νομιμότητας, ενώπιον του Επόπτη ΟΤΑ, μέσα σε προθεσμία δεκαπέντε (15) ημερών από τη δημοσίευση της απόφασης ή την ανάρτηση της στο διαδίκτυο ή από την κοινοποίηση της ή αφότου έλαβε γνώση αυτής.
2. Προσφυγή επιτρέπεται και κατά παράλειψης οφειλόμενης νόμιμης ενέργειας των οργάνων της προηγούμενης παραγράφου. Στην περίπτωση αυτή η προσφυγή ασκείται εντός δεκαπέντε (15) ημερών από την άπρακτη παρέλευση της ειδικής προθεσμίας που τυχόν τάσσει ο νόμος για την έκδοση της οικείας πράξης, διαφορετικά μετά την παρέλευση τριμήνου από την υποβολή της σχετικής αίτησης του ενδιαφερομένου.
3. Σε περίπτωση υποβολής αίτησης θεραπείας κατά των αποφάσεων ή των παραλείψεων της προηγούμενης παραγράφου, οι προβλεπόμενες για την άσκηση της ειδικής διοικητικής προσφυγής ενώπιον του Επόπτη ΟΤΑ προθεσμίες αναστέλλονται από την υποβολή της αίτησης θεραπείας και μέχρι την έκδοση απόφασης επ’ αυτής ή την παρέλευση άπρακτης της σχετικής προθεσμίας.
4. Έννομο συμφέρον για την άσκηση της ειδικής διοικητικής προσφυγής τεκμαίρεται ότι έχουν όλοι οι αιρετοί του οικείου Δήμου ή Περιφέρειας, ανεξάρτητα από το εάν έλαβαν μέρος στη συνεδρίαση κατά την οποία ελήφθη η προσβαλλόμενη απόφαση. Έννομο συμφέρον τεκμαίρεται ότι έχουν ομοίως οι συνδικαλιστικές οργανώσεις εργαζομένων στην Τοπική Αυτοδιοίκηση πρώτου ή δεύτερου βαθμού, καθώς και νομικά πρόσωπα μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, που επιδιώκουν περιβαλλοντικούς, πολιτιστικούς και εν γένει κοινωνικούς σκοπούς.
5. Ο Επόπτης ΟΤΑ αποφαίνεται επί της προσφυγής μέσα σε αποκλειστική προθεσμία δύο (2) μηνών από την υποβολή της. Αν παρέλθει η ανωτέρω προθεσμία χωρίς να εκδοθεί απόφαση θεωρείται ότι η προσφυγή έχει σιωπηρώς απορριφθεί.
6. Η άσκηση της ειδικής διοικητικής προσφυγής αποτελεί προϋπόθεση για την άσκηση ενδίκων βοηθημάτων ενώπιον των αρμόδιων δικαστηρίων».

 

ΤΙ ΛΕΕΙ Ο ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ  Άρθρο 185 του ν.4555/2018 που επικαλούνται Δήμαρχος και δημοτικοί σύμβουλοι που ψηφίσαν υπέρ της αύξησης 

1. Η παρ. 1 του άρθρου 1 του ν. 25/1975 (Α΄ 74) αντικαθίσταται ως εξής:«

1. Το ενιαίο ανταποδοτικό τέλος καθαριότητας και φωτισμού επιβάλλεται σε κάθε ακίνητο που βρίσκεται εντός της διοικητικής περιφέρειας των δήμων και προορίζεται αποκλειστικά για την κάλυψη των πάσης φύσεως δαπανών που αφορούν την παροχή των υπηρεσιών της αποκομιδής και διαχείρισης των απορριμμάτων, του ηλεκτροφωτισμού των οδών, των πλατειών και του συνόλου των κοινοχρήστων χώρων, καθώς και κάθε άλλης, παγίως παρεχόμενης από τους δήμους, υπηρεσίας, που σχετίζεται ή είναι συναφής με αυτές.

Απαγορεύεται η με οποιονδήποτε τρόπο χρήση ή δέσμευση των πόρων που προέρχονται από την είσπραξη του ενιαίου ανταποδοτικού τέλους καθαριότητας και φωτισμού, για την κάλυψη οποιονδήποτε άλλων δαπανών και υποχρεώσεων.

Το ενιαίο ανταποδοτικό τέλος καθαριότητας και φωτισμού υπολογίζεται επί της επιφάνειας του εκάστοτε ακινήτου και προκύπτει από τον πολλαπλασιασμό των τετραγωνικών μέτρων αυτής επί του συντελεστή του ενιαίου ανταποδοτικού τέλους, ο οποίος ορίζεται, ανά κατηγορία χρήσεως των ακινήτων, με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, η οποία παρέχει ακριβή, επίκαιρη και πλήρη αιτιολογία του καθορισμού των συντελεστών του τέλους στο προσήκον ύψος.

Η συζήτηση και ψηφοφορία για τη λήψη απόφασης του δημοτικού συμβουλίου για τον καθορισμό των συντελεστών του ενιαίου ανταποδοτικού τέλους διεξάγεται επί της πρότασης της Οικονομικής Επιτροπής και επί κατατεθειμένων εναλλακτικών προτάσεων.

Έγκυρες θεωρούνται οι ψήφοι υπέρ συγκεκριμένης πρότασης, είτε υπέρ της κατατεθείσας από την Οικονομική Επιτροπή είτε υπέρ εναλλακτικών προτάσεων. Οι λευκές ψήφοι δεν λαμβάνονται υπόψη για τον υπολογισμό της πλειοψηφίας.

Οι εναλλακτικές προτάσεις κατατίθενται είτε στην Οικονομική Επιτροπή κατά το στάδιο σύνταξης της εισήγησής της είτε στο δημοτικό συμβούλιο, κατά τη συζήτηση και ψήφιση των συντελεστών του ενιαίου ανταποδοτικού τέλους.

Οι ενδεχόμενες εναλλακτικές προτάσεις συζητούνται διακριτά, ανά γενικό ή ειδικό συντελεστή του ενιαίου ανταποδοτικού τέλους και τίθενται σε ψηφοφορία κατ’ αντιπαράθεση. Κάθε εναλλακτική πρόταση λαμβάνει υποχρεωτικά υπόψη το σύνολο των κωδικών αριθμών εσόδων ή/και δαπανών που αφορούν στις υπηρεσίες, για τις οποίες επιβάλλεται το ενιαίο ανταποδοτικό τέλος, και οι οποίοι θα πρέπει να τροποποιούνται καταλλήλως, ώστε σε κάθε περίπτωση να διασφαλίζεται η ισοσκέλιση των δαπανών με τα έσοδα.

Η πρόταση που συγκεντρώνει την απόλυτη πλειοψηφία των παρόντων μελών του δημοτικού συμβουλίου συνιστά και τον εγκεκριμένο, αντίστοιχα, γενικό ή ειδικό συντελεστή. Αν καμία πρόταση δεν συγκεντρώσει την πλειοψηφία των παρόντων μελών του δημοτικού συμβουλίου, τότε η ψηφοφορία επαναλαμβάνεται μεταξύ των δύο πρώτων σε ψήφους προτάσεων.».

2. Η παρ. 4 του άρθρου 1 του ν. 25/1975 αντικαθίσταται ως εξής:«

4. Οι συντελεστές του ενιαίου ανταποδοτικού τέλους, που καθορίζονται με την απόφαση της παραγράφου 1 διακρίνονται σε γενικούς και ειδικούς συντελεστές.Οι γενικοί συντελεστές είναι ανεξάρτητοι μεταξύ τους, τρεις (3) κατ’ ελάχιστον και διαφοροποιούνται ανάλογα με τη χρήση κάθε ακινήτου ως εξής:Πρώτος συντελεστής: ακίνητα που χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για κατοικία.Δεύτερος συντελεστής: ακίνητα που χρησιμοποιούνται για κοινωφελείς, μη κερδοσκοπικούς και φιλανθρωπικούς σκοπούς.

Τρίτος συντελεστής: ακίνητα που χρησιμοποιούνται για την άσκηση πάσης φύσης οικονομικής δραστηριότητας.

Πέρα των ανωτέρω γενικών συντελεστών, το δημοτικό συμβούλιο δύναται να ορίσει ειδικούς συντελεστές, ως διαβαθμίσεις των γενικών συντελεστών, για συγκεκριμένες κατηγορίες ακινήτων, υπό την προϋπόθεση, ότι αυτό αιτιολογείται ειδικώς λόγω της επιφάνειας, της χρήσης τους ή της γεωγραφικής ζώνης στην οποία βρίσκονται ή άλλων ιδιαίτερων αντικειμενικών χαρακτηριστικών τους.

Σε κάθε περίπτωση, κατά τον καθορισμό των γενικών και ειδικών συντελεστών λαμβάνονται υπόψη οι ιδιότητες των ακινήτων, όπως εμβαδό, στεγασμένο ή μη, χρόνος χρήσης, ο βαθμός κατά τον οποίο τα ακίνητα επιβαρύνουν τις παρεχόμενες από τον οικείο δήμο ανταποδοτικές υπηρεσίες, καθώς και την ευρύτερη λειτουργία αυτού.Ο εκάστοτε ανώτατος σε ύψος γενικός ή ειδικός συντελεστής δεν μπορεί να οριστεί πέραν του δεκαπλασίου του γενικού συντελεστή της κατοικίας.».

Continue Reading
Ειδήσεις Λαγκαδάς13 ώρες πριν

Πρωτοβουλία κατά Μονάδας Επεξεργασίας Απορριμμάτων στο Δήμο Λαγκαδά

Ελλάδα14 ώρες πριν

Α. Τζιτζικώστας-‘Η Τουρκία έχει μόνιμη ανοσία στην ιστορική αλήθεια

Καταγγελία ΚΤΕΛ Λαγκαδά για απάνθρωπες καταστάσεις
Ειδήσεις Λαγκαδάς17 ώρες πριν

Καταγγελία ΚΤΕΛ Λαγκαδά για απάνθρωπες καταστάσεις

Ειδήσεις Λαγκαδάς17 ώρες πριν

«Φυτεύουν» μονάδα απορριμμάτων στην περιοχή της Κορώνειας

Ειδήσεις Λαγκαδάς18 ώρες πριν

Σύσκεψη στο Δημαρχείο Λαγκαδά για την αντιπυρική περίοδο 2020

Ειδήσεις Λαγκαδάς20 ώρες πριν

Κακοποίηση ζώου στα Λαγυνά του Δήμου Λαγκαδά

Ειδήσεις Λαγκαδάς2 ημέρες πριν

Φύτεψαν γαϊδουράγκαθο σε τρυπά της ΔΕΥΑ Λαγκαδά

Ειδήσεις Λαγκαδάς2 ημέρες πριν

Μεγάλα προβλήματα αντιμετωπίζει η Δημοτική Ενότητα Λαχανά

Ελλάδα3 ημέρες πριν

Οι πολιτιστικές διαδρομές ως επενδύσεις για την ανάπτυξη

Ελλάδα - Κόσμος3 ημέρες πριν

Ποσό ΜΑΜΟΥΘ χρωστάει η ΔΕΥΑ Λαγκαδά στην ΔΕΗ

Ελλάδα - Κόσμος3 εβδομάδες πριν

«Ισχυρή σύσταση» για μάσκα στα σούπερ μάρκετ

Ειδήσεις Λαγκαδάς1 εβδομάδα πριν

Γιατί δεν φεύγουν τα κουνούπια στο Δήμο Λαγκαδά

Ειδήσεις Λαγκαδάς5 ημέρες πριν

Δώρο στους ιδιώτες η διαχείριση απορριμάτων και ΧΥΤΑ Μαυροράχης

Ειδήσεις Λαγκαδάς4 εβδομάδες πριν

ΠΑΡΑΞΕΝΟ – Δορυφόροι περνάνε κάθε ήμερα απο το Δήμο Λαγκαδά

Ειδήσεις Λαγκαδάς4 εβδομάδες πριν

Κορωνοϊός: Το απίστευτο γεγονός που “άλλαξε” τον Λαγκαδά

Ειδήσεις Λαγκαδάς3 εβδομάδες πριν

Η κρίση της Πανδημίας Covid-19 με αυξήσεις στο Δήμο Λαγκαδά

taxmatzidis gennitsaroi soho
Ειδήσεις Λαγκαδάς4 εβδομάδες πριν

Ερωτήσεις που περιμένουν απαντήσεις για το φιάσκο στον Σοχό

Ειδήσεις Λαγκαδάς1 εβδομάδα πριν

Έντονες αντιδράσεις στο δήμο και την τοπική κοινωνία του Λαγκαδά

Ειδήσεις Λαγκαδάς1 εβδομάδα πριν

Σκύλοι βρέθηκαν νεκροί από φόλα στο Ηράκλειο Λαγκαδά

Συνεντεύξεις2 εβδομάδες πριν

Κ. Θ. Ιππασίας Λαγκαδά : Ζητάμε τη στήριξη του κράτους όχι ελεημοσύνη

Facebook

Advertisement

Συνεργασίες

Πνευματική Ιδιοκτησία © 2020 ATG Digital. Τηλ:2394 023555 Powered by A.T.G Digital & Social Media Marketing

google.com, pub-6355737995000852, DIRECT, f08c47fec0942fa0

Με την περιήγησή σας στο https://livelagadas.gr/ αποδέχεστε την χρήση cookies. Περισσότερες πληροφορίες εδώ.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο