Edit Content

Η καθημερνή σας ενημέρωση για τον Δήμο Λαγκαδά, την Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και όλο τον κόσμο δωρεάν στο διαδίκτυο

Χρυσοστόμου Σμύρνης 25

+30 6907651080

Τρίτη 19/03/2024

Ξενοδοχεία: Οδηγίες χρήσης για του πελάτες

Πολύ συχνά, όταν ο προϋπολογισμός των ταξιδιών μας ξεφεύγει, είμαστε διατεθειμένοι να κάνουμε εκπτώσεις στη διαμονή με τη δικαιολογία «δεν βαριέσαι, για έναν ύπνο είναι». Όμως, στην πραγματικότητα, το δωμάτιο του ξενοδοχείου είναι κάτι παραπάνω από ένα κρεβάτι – είναι ένα σπίτι μακριά από το σπίτι. Γι’ αυτό και η επιλογή του ιδανικού για τις ανάγκες, την ιδιοσυγκρασία και την τσέπη μας καταλύματος συχνά συνεπάγεται ενδελεχή έρευνα. Τι πρέπει να προσέξουμε όμως κατά την κράτηση, μετά την άφιξη στο ξενοδοχείο αλλά και πριν από την αναχώρηση προκειμένου να εξασφαλίσουμε μια ευχάριστη διαμονή;

ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΡΑΤΗΣΗ

Τον νου σας στις αποστάσεις: Τα ξενοδοχεία συχνά υπερβάλλουν στις περιγραφές τους, αποδεικνύοντας ότι η φράση-κλισέ «στην καρδιά της πόλης» είναι τελικά πολύ σχετική. Καλό είναι να ελέγχετε τις αποστάσεις με τη βοήθεια του Google Maps πριν προχωρήσετε στην κράτησή σας.
Προσοχή στις παροχές: Ζυγίστε τις ανάγκες σας και μελετήστε προσεκτικά αν το κατάλυμα της επιλογής σας ανταποκρίνεται σε αυτές. Ταξιδεύετε με παιδιά ή θέλετε να εξοικονομήσετε χρήματα; Πιθανόν χρειάζεστε δωμάτιο που να περιλαμβάνει κουζινάκι για την ετοιμασία κάποιων γευμάτων. Σκοπεύετε να χρησιμοποιήσετε αυτοκίνητο; Καλό είναι το ξενοδοχείο να προσφέρει δωρεάν στάθμευση ή εκπτώσεις σε γειτονικά πάρκινγκ. Όσο για το ίντερνετ, υπάρχουν ξενοδοχεία που χρεώνουν το Wi-Fi και άλλα που το διαθέτουν ως παροχή στους πελάτες τους.
Διαβάστε κριτικές: Αν πλατφόρμες όπως το tripadvisor χρησιμεύουν πραγματικά σε κάτι, είναι για τις κριτικές των χρηστών. Θέλουν ωστόσο προσοχή και φιλτράρισμα. Όπως είπαμε, ο καθένας έχει διαφορετικές ανάγκες: κάποιος μπορεί να παραπονιέται για κάτι που για εσάς δεν είναι σημαντικό και το αντίστροφο.


ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ: ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΑΒΡΑΜΙΔΗΣ

Η ΩΡΑ ΤΗΣ ΚΡΑΤΗΣΗΣ

Κάντε απευθείας κράτηση: Πολλοί ταξιδιώτες πιστεύουν ότι διαδικτυακές πλατφόρμες όπως η booking.com έχουν πιο ανταγωνιστικές τιμές. Πρόκειται περί παρανόησης. Τις τιμές και τις προσφορές στις πλατφόρμες τις αποφασίζουν τα ίδια τα ξενοδοχεία και όχι οι πλατφόρμες. Προτιμήστε να κάνετε την κράτησή σας απευθείας στο ξενοδοχείο και, αν κάποια διαδικτυακή πλατφόρμα προσφέρει το δωμάτιο που σας ενδιαφέρει με έκπτωση, ζητήστε από το ξενοδοχείο να σας το δώσει στην τιμή αυτή. Προσοχή όμως: Αν κάνετε την κράτηση τηλεφωνικά, μην καλείτε στη γραμμή κρατήσεων που θα βρείτε στο σάιτ του ξενοδοχείου – και αυτό γιατί συχνά τη συγκεκριμένη υπηρεσία διεκπεραιώνουν τρίτοι (γίνεται outsourcing), που δεν έχουν λόγο να σας κάνουν… χάρες. Τηλεφωνήστε στη ρεσεψιόν και μιλήστε μαζί τους.
Επιστρατεύστε το επικοινωνιακό σας ταλέντο: Η απευθείας κράτηση (είτε τηλεφωνικά είτε ηλεκτρονικά) σας επιτρέπει να δημιουργήσετε προσωπική επαφή με το ξενοδοχείο. Μη διστάσετε να αναφέρετε τους λόγους για τους οποίους το επιλέξατε, ποιοι είναι οι συνταξιδιώτες σας και η αφορμή με την οποία κάνετε το ταξίδι (π.χ. επέτειος γάμου). Αυτό βοηθάει το ξενοδοχείο να σας γνωρίσει λίγο καλύτερα και να σας προσφέρει είτε μια πιο παραμετροποιημένη εξυπηρέτηση είτε κάποιες έξτρα παροχές (π.χ. ένα μπουκάλι σαμπάνια, αναβάθμιση δωματίου κ.ά.). Αν έχετε μείνει στο συγκεκριμένο ξενοδοχείο και στο παρελθόν, φροντίστε επίσης να το επισημάνετε.
Επωφεληθείτε των προνομίων: Εγγραφείτε στο πρόγραμμα επιβράβευσης τακτικών πελατών του ξενοδοχείου, το οποίο συνεπάγεται ειδικές παροχές, όπως δωρεάν διανυκτερεύσεις και αναβάθμιση δωματίου. Αν το ξενοδοχείο δεν διαθέτει τέτοιο πρόγραμμα ή δεν είστε μέλη, δεν χάνετε τίποτα να ζητήσετε κάτι έξτρα, όπως δωμάτιο με θέα ή ησυχία (τα δωμάτια στους επάνω ορόφους είναι πιο ήσυχα και έχουν καλύτερη θέα), δωμάτιο γωνιακό (είναι συνήθως μεγαλύτερα, ανεξαρτήτως του ορόφου στον οποίο βρίσκονται) ή τη δυνατότητα early check-in ή late check-out.

ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ: ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΑΒΡΑΜΙΔΗΣ

ΜΕΤΑ ΤΟ CHECK-IN

Προμηθευτείτε ωτοασπίδες: Ειδικά αν κοιμάστε ελαφριά, οι ωτοασπίδες μπορούν να φανούν σωτήριες όταν οι γείτονές σας στο ξενοδοχείο ή η ίδια η γειτονιά αποφασίσουν να ανεβάσουν τα ντεσιμπέλ (σ.σ. οι OHROPAX Soft από διογκωμένη πολυουρεθάνη είναι εξαιρετικά ηχομονωτικές – τις χρησιμοποιούν οι πιλότοι των Super Puma για να προφυλάσσουν τα αυτιά τους από τον υπερβολικό θόρυβο).
Ρωτήστε τον concierge: Η νέα τάση θέλει τους ρεσεψιονίστ να παίζουν τον ρόλο μίνι ξεναγών, οπότε είναι πολύ πιθανό να βγείτε κερδισμένοι ζητώντας τη συμβουλή τους για εστιατόρια, αξιοθέατα ή την ίδια τη γειτονιά. Έχετε ωστόσο στο πίσω μέρος του μυαλού σας ότι ενδέχεται το ξενοδοχείο να παίρνει ποσοστά κατευθύνοντας τους πελάτες σε συγκεκριμένα μέρη, οπότε χρησιμοποιήστε και τη δική σας κρίση ή διασταυρώστε το tip που σας δίνουν με τα tips του ταξιδιωτικού σας οδηγού ή άλλων ταξιδιωτών.

ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ: ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΑΒΡΑΜΙΔΗΣ

ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΟ CHECK-OUT

Ελέγξτε τις χρεώσεις: Αν έχετε κάνει χρήση του mini bar ή της υπηρεσίας in-room movie, ελέγξτε τι σας έχουν χρεώσει. Αν με κάτι δεν συμφωνείτε, θέστε το υπό αμφισβήτηση. Επειδή τα ψυγεία εφοδιάζονται με το χέρι, συχνά γίνονται λάθη. Επίσης ενδέχεται να έχετε πατήσει κατά λάθος την ταινία και να μην την είδατε ποτέ.
Πάρτε μερικά σουβενίρ: Αν φύγετε με τις πετσέτες ή τα μπουρνούζια του ξενοδοχείου, είναι σίγουρο ότι θα σας τα χρεώσουν ακόμα και μετά την απομάκρυνσή σας από εκεί. Δεν θα συμβεί όμως το ίδιο αν πάρετε για σουβενίρ τις πάνινες παντόφλες ή τις μίνι συσκευασίες σαμπουάν ή τα διάφορα άλλα kit, όπως αυτά με τα είδη ραπτικής. Επειδή δεν επαναχρησιμοποιούνται, τα περισσότερα ξενοδοχεία θα τα πετάξουν ούτως ή άλλως.
Λίγη ευγένεια δεν κοστίζει: Ευχαριστήστε τον υπάλληλο στη ρεσεψιόν για τη διαμονή σας και, αν μείνατε ικανοποιημένοι, μην τσιγκουνευτείτε έναν καλό λόγο. Αντίστοιχα, αν κάτι σας ενόχλησε, μη διστάσετε να δώσετε εποικοδομητικό feedback. Ειδικά όταν το κάνετε με τρόπο ευγενικό και όχι επιθετικά, θα εκτιμηθεί.

Έχει και το δωμάτιο τα… μυστικά του!

Πέντε πρακτικές συμβουλές από την Elena Sergeeva, επαγγελματία με μακροχρόνια εμπειρία στο τουριστικό μάρκετινγκ και ιδρύτρια, μεταξύ άλλων, των blogs passionforgreece.com και passionforhospitality.net.

1. Οι καμαριέρες αφιερώνουν περιορισμένο χρόνο ανά δωμάτιο (περίπου 20 λεπτά). Όσο πιο περιποιημένο το διατηρείτε, τόσο το καλύτερο για εσάς, εφόσον θα μπορούν να καθαρίσουν πιο εξονυχιστικά το μπάνιο, για παράδειγμα.

2. Ο μισθός μιας καμαριέρας είναι γενικά χαμηλός. Μια καλή πρακτική είναι να τους αφήνετε καθημερινά ένα μικρό φιλοδώρημα (2-3 ευρώ την ημέρα, ανάλογα με το ξενοδοχείο στο οποίο μένετε), και μάλιστα από την αρχή της διαμονής σας, ώστε να σας προσέξουν περισσότερο. Βάλτε τα χρήματα σε έναν φάκελο με την υπόδειξη «για την καμαριέρα» και αφήστε τον στο μπάνιο ή στο γραφείο.

3. Τα καλύμματα και τα διακοσμητικά μαξιλάρια δεν πλένονται συχνά, οπότε αποφύγετε να ακουμπάτε σε αυτά με γυμνό δέρμα. Αν διαπιστώσετε πως και τα σεντόνια σας δεν είναι καθαρά (σπάνιο, αλλά μπορεί να συμβεί), ζητήστε από τη ρεσεψιόν να σας τα αλλάξουν.

4. Σαπουνίστε καλά πριν από τη χρήση τα ποτήρια που θα βρείτε στο δωμάτιο. Μπορεί να έχουν μείνει άπλυτα για καιρό, επειδή δεν τα χρησιμοποίησαν οι προηγούμενοι ένοικοι. Ελέγξτε επίσης τους βραστήρες για άλατα. Στα πεντάστερα ξενοδοχεία είναι πεντακάθαροι, αλλά σε κάθε περίπτωση, αν στο δωμάτιό σας υπάρχει εσπρεσιέρα με κάψουλες, προτιμήστε έναν καφέ αντί για τσάι. Είναι πιο ασφαλής επιλογή.

5. Η ασφάλεια στα ξενοδοχεία δεν είναι δεδομένη. Aκόμα και αν μένετε σε πεντάστερο ξενοδοχείο, κλειδώνετε πάντα τα τιμαλφή σας στο χρηματοκιβώτιο. Αν το δωμάτιό σας δεν διαθέτει, κλειδώστε τα στη βαλίτσα σας.

ΠΗΓΗ

Κοινοποίηση:

Facebook
Twitter
Email
Εκτύπωση
Live Lagadas

Σχετικά Αρθρα