Σάλος ξέσπασε την 5η Μαρτίου , όταν η πανίσχυρη αυτοκρατορία του Mark Zuckerberg έσβησε για περίπου 6 ώρες.
Το Facebook, Instagram και WhatsApp, κομμάτια της ψηφιακής τριάδας που κυβερνά τον κόσμο, έπεσαν θύματα “τεχνικού προβλήματος”, αφήνοντας δισεκατομμύρια χρήστες στο κενό.
Στους δήμους της Ελλάδας, επικράτησε χάος καθώς τα γραφεία τυπου δουλεύουν σαν εταιρείες μάρκετινγκ . Δήμαρχοι, άμαθοι στην προώθηση του έργου τους χωρίς τα likes και τα shares, ξέσπασαν σε κλάματα .
“Πώς θα μάθει ο κόσμος για την κοπή της πίτας;” αναρωτιόταν ένας, “Πώς θα προωθήσω το φεστιβάλ φέτας η προβατίνας ;” θρηνούσε ένας άλλος.
Γραφεία τύπου σε εταιρίες marketing έσπευσαν να καθησυχάσουν τους πελάτες τους, διαβεβαιώνοντας τους ότι “υπάρχουν και άλλα social media”.
Στο Twitter, φυσικά, το κλίμα ήταν πανηγυρικό. Memes, αστεία και σατιρικά σχόλια πλημμύρισαν το timeline, με τους χρήστες να απολαμβάνουν την ξαφνική “απελευθέρωση” από τα δεσμά του Facebook.
Μία χρήστης σχολίασε: “Τώρα που έπεσε το Facebook, ίσως βγω έξω και να μιλήσω με τους πραγματικούς μου φίλους. Τι είναι αυτοί;”.
Ένας άλλος έγραψε: “Το Facebook down είναι η καλύτερη διαφήμιση για τα βιβλία, τα επιτραπέζια παιχνίδια και τον ύπνο”.
Και φυσικά, δεν έλειψαν οι αναφορές στην ειρωνεία της κατάστασης: “Το Facebook έπεσε και κανείς δεν το είδε γιατί ήταν όλοι στο Facebook”.
Συνολικά, η “βλάβη” του Facebook λειτούργησε ως μια υπενθύμιση: η ζωή υπάρχει και offline.
Ίσως, η επόμενη φορά που θα κολλήσουμε στην οθόνη, να σκεφτούμε εναλλακτικές λύσεις. Ίσως, μια βόλτα στο πάρκο ή μια συζήτηση με έναν φίλο να είναι πιο “γεμάτη” από ένα like.
Ποιος ξέρει; Ίσως η πτώση του Facebook να ήταν η αρχή για μια ψηφιακή “αποτοξίνωση”.
Και ίσως, τελικά, οι δήμαρχοι να ανακαλύψουν ότι η επικοινωνία με τους δημότες δεν περνάει απαραίτητα από τα social media.