Edit

Η καθημερνή σας ενημέρωση για τον Δήμο Λαγκαδά, την Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και όλο τον κόσμο δωρεάν στο διαδίκτυο

Χρυσοστόμου Σμύρνης 25
+30 6907651080
info@gfd.gr
Παρασκευή 27/05/2022

Στην Ευρωβουλή το Θέμα 1ο & 2ο Γυμνάσιο Λαγκαδά

Πρόσφατη ερώτηση του Εμμανουήλ Φράγκου, ευρωβουλευτή της Ελληνικής Λύσης σχετικά με την ανάγκη επίλυσης του κτηριακού προβλήματος στο 1ο και 2ο Γυμνάσιο Λαγκαδά.

Συγκεκριμένα ο Ευρωβουλευτής σημειώνει :

Με την πρόσφατη ερώτησή μας στην Επιτροπή, αναδείξαμε σε ευρωπαϊκό επίπεδο την ανάγκη επίλυσης του κτηριακού προβλήματος στο 1ο και 2ο Γυμνάσιο Λαγκαδά Θεσσαλονίκης.
Το καλοκαίρι του 2021, ο σύλλογος Γονέων έθιξε δημοσίως σοβαρά ζητήματα που αντιμετωπίζουν τα δύο σχολεία στις υποδομές τους, έχοντας κριθεί επικίνδυνες, βάσει μελέτης στατικής επάρκειας.

Μέχρι και σήμερα, ορισμένοι μαθητές και διδάσκοντες στεγάζονται σε κοντέινερ, τα οποία τέθηκαν ως προσωρινή, βραχυπρόθεσμη, λύση χωρίς όμως έναν ρεαλιστικό ορίζοντα αποκατάστασης της ομαλής διδακτικής διαδικασίας σε επίπεδο εγκαταστάσεων.

Σύμφωνα με το προοίμιο του ΣΛΕΕ (Συνθήκη για τη Λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης), η Ευρωπαϊκή Ένωση δηλώνει «αποφασισμένη να προάγει την ανάπτυξη του υψηλότερου δυνατού επιπέδου γνώσης μέσω ευρείας πρόσβασης στην εκπαίδευση και μέσω της συνεχούς αναπροσαρμογής της», προσέγγιση όμως που δεν συσχετίζεται με το παρόν πρόβλημα ενός κράτους-μέλους της, όπως η
Ελλάδα.

Η ερώτησή μας έχει ως σκοπό την εύρεση ενός πλαισίου ελάχιστων τεχνικών προτύπων (υλικά, προσβασιμότητα, ψηφιακές εγκαταστάσεις, βιωσιμότητα) στα οποία οφείλουν να ανταποκρίνονται οι ευρωπαϊκές σχολικές υποδομές.

Επιπλέον, αναζητούμε τρόπους και θεσμικές διόδους για την ανέγερση βέλτιστων σχολικών υποδομών, που να ανταποκρίνονται σε κοινά ελάχιστα πρότυπα, καθώς και ευρωπαϊκά προγράμματα οικονομικής υποστήριξης ή ευνοϊκών πλαισίων, εφόσον τα δύο σχολεία
ενταχθούν σε ένα πανευρωπαϊκό έργο ανέγερσης κατάλληλων σχολικών μονάδων.

Η ομαλή και λειτουργική εκπαίδευση είναι βασικό κομμάτι της πνευματικής και κοινωνικής ανάπτυξης όλων των Ελλήνων πολιτών κι ακόμα περισσότερο των νέων γενεών.

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Η Ερώτηση με αίτημα γραπτής απάντησης :

European Parliament
2019-2024
European Parliament
Ερώτηση με αίτημα γραπτής απάντησης
προς την Επιτροπή
Άρθρο 138 του Κανονισμού
Emmanouil Fragkos (ECR)
Θέμα: Κτηριακό πρόβλημα στο 1ο και 2ο Γυμνάσιο Λαγκαδά
Περίπου 600 μαθητές φοιτούν στο 1ο και το 2ο Γυμνάσιο Λαγκαδά. Το καλοκαίρι 2021 ο
σύλλογος Γονέων έθιξε δημοσίως σοβαρά ζητήματα που αντιμετωπίζουν τα δύο σχολεία στις
υποδομές τους, έχοντας κριθεί επικίνδυνες, βάσει μελέτης στατικής επάρκειας.
Η, επί του παρόντος, λειτουργία Γυμνασίου σε κοντέινερ οφείλει να είναι βραχυπρόθεσμο μέτρο
ανάγκης και δεν αρμόζει σε μια ΕΕ που δηλώνει “αποφασισμένη να προάγει την ανάπτυξη του
υψηλότερου δυνατού επιπέδου γνώσης μέσω ευρείας πρόσβασης στην εκπαίδευση και μέσω της
συνεχούς αναπροσαρμογής της” (προοίμιο ΣΛΕΕ).
Ερωτάται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή:
1) Εφόσον στο πλαίσιο της επιμερισμένης διαχείρισης των Διαρθρωτικών και Επενδυτικών
Ταμείων, τα Κράτη Μέλη είναι αρμόδια για την υλοποίηση τέτοιων έργων, υπάρχει πλαίσιο
ελάχιστων τεχνικών προτύπων (υλικά, προσβασιμότητα, ψηφιακές εγκαταστάσεις, βιωσιμότητα)
στα οποία οφείλουν να ανταποκρίνονται οι ευρωπαϊκές σχολικές υποδομές;
2) Καθώς τα Κράτη Μέλη συνεργάζονται με την ΕΕ, η οποία συμπληρώνει τη δράση τους (άρθρο
165 ΣΛΕΕ), θεωρεί ότι υπάρχει περιθώριο επίτευξης οικονομιών κλίμακας, μέσω κάποιας
συνεργασίας σε ευρωπαϊκό επίπεδο στην ανέγερση βέλτιστων σχολικών υποδομών, που
ανταποκρίνονται σε κοινά ελάχιστα πρότυπα;
3) Η σωστή εκπαίδευση των παιδιών μας δεν αναβάλλεται λόγω γραφειοκρατικών
καθυστερήσεων. Καθώς, η καθυστέρηση ανέγερσης γυμνασίων στον Λαγκαδά οφείλεται σε
οικονομικό πρόβλημα, διατίθενται ευρωπαϊκά προγράμματα για την οικονομική υποστήριξη του
έργου ή έστω κάποιο ευνοϊκό πλαίσιο, ακόμα και άτοκου δανεισμού, από την ΕΤΕπ, εφόσον τα
Γυμνάσια Λαγκαδά ενταχθούν σε ένα πανευρωπαϊκό έργο ανέγερσης κατάλληλων σχολικών
μονάδων;

Κοινοποίηση:

Facebook
Twitter
Email
Εκτύπωση
Live Lagadas

Σχετικά Αρθρα